Wednesday 25 March 2009

chewing gum

two of my omputih frens yang perempuan duduk sebelah. depan mikroskop masing-masing, dengan thin sections limestone masing-masing. sebelah aku yang sama-sama bercita-cita nak jadi meteorologist, mimpinya nak sambung honours bawah nigel tapper dalam urban climatology dengan aku. sejak first year aku satu kelas dengan dia.

'you know, you are so smart. you are the smartest person in here.'

aku tergelak. 'nope..' sambil tengok keramaian orang di belakang, 'there are other people who are smarter than me.'

'no, i think you are the smartest. doesnt matter what other people think. you are the smartest person for me.' sungguh-sungguh.

aku diam aje. kemudian aku toleh pada dia, 'and why for a sudden did you say that?'

'well, it's true. you always get good grades and we all know you work hard. you are my inspiration.'

aku gelak aje. larissa yang duduk sebelah dia baru perasan aku. dia cakap 'hi.'

kemudian dia pandang aku semula. 'aqilah, you look so pretty today.'

aku tersedak sikit. ape halnye kawan-kawan aku ni? kemudian aku tergelak, sambil buat muka pelik.

'no, really. i dont know..maybe because you are wearing lip gloss or something? and you look really sweet in yellow.' cuba nak melogikkan apa yang dia dah cakap.

owh, aku pakai lip balm dengan tudung kuning. kawan aku lagi sorang tu cakap 'yeah, yellow suits you.'

aku gelak aje. geleng-geleng kepala lepas tu tengok limestone semula.

seorang omputih lelaki, time nak ambil thin sections kat depan ketuk tepi meja aku, pastu blah tak toleh pn. wat dunno je muka dia. dua kali dia wat camtu. masa aku nak ambil mikroskop yang terkunci dalam almari dia sakat-sakat aku, kononnya kunci aku salah loker mikroskop, so tak boleh bukak. bila dah boleh bukak dia offer untuk bawakkan mikroskop yang entah berapa kilo tu ke meja aku.

'do you want me to carry that for you?'

'nope, im used to it. hehe'

'doing some workout yeah?'

'haha. yeah.'

tup tap tap. aku jalan sampai ke meja. kemudian sambung kerja.

macam biasa.

1 comment:

anamunawwarah said...

salam..
ooo..i got the point huhu..
kamu yg dipuji cantik ari itu dan mat salleh yg yg seakan2 mengusik tu.ada connection yg rapat.

"tup tap tap aku berjalan ke meja.kemudian sambung kerja.macam biasa"=)