Sunday 17 June 2007

siapa mahu jadi agen FBI?

email spam terbaru:

Title: NEW! you can now legally investigate anyone!
before, only the federal agencies, police and legal investigators can access information to track persons. now, you can do the same! with the new law enabling you to do so....(maklumat undang-undang tersebut)...you can now track and investigate your relatives and even friends! (lebih kurang)

kurang ajar. aku tekan butang delete. jadi maafkan aku, aku tak hafal kandungan keseluruhan email tu. dan lambat terfikir untuk menyalinnya.

2 comments:

Anonymous said...

come to think of it.. derang2 ni byk sgt mase nak pikir ape jenis spam lagi yang boleh dibuat.. hmmm.. manusia2! rajin no buat bende tak berpekdah.

legally investigating ne1? youve got 2 be kidding... sejak ble org awam bleh sesuke ati dgn LEGALnye investigate ne1

rukiah mahmood dan anak-anak said...

suatu ketika dahulu. aku punya ramai informer. operasi spy dr jauh. informer2 dr pelbagai lapisan masyarakat, berbagai2 wajah. ada yang hanya bg hint, ada yang memang rela menjadi spy, ada yang bekalkan ilmu spy.

rasa gembira jugak. macam 'tiba2' tahu.

dan sampai sekarang. selagi aku popular di kalangan informer2 sukarela sekalian, selagi itulah aku akan menjadi spy.

tapi sekarang spy aku dah berubah wajah. berubah topeng. sedikit demi sedikit.

(biar mai pening menelaah apa aku cuba sampaikan. tp mai, benda ni bukan dongeng, cumanya ia hanya cerita biasa yang diadun dengan lain canainya)

hahaha. aku cerita pasal sekolah je sebenarnya! sejak aku tinggalkan sekolah. hehe