Monday 26 May 2008

syakilla- rahim maarof

teringat satu lagu yang aku suka nyanyi time kecik-kecik. aku just ingat chorus lagu tu je, yang jadi lagu tema movie mane entah. tapi lirik dia ada nama 'syakilla'. lagu tu aku cepat tangkap, sebab rentak dia best, kemudian nama syakilla lebih kurang macam nama aku. heheh.

jadi hari ni aku cari. dan jumpa.

ohh. rupa-rupanya lagu tu rahim maarof yang nyanyi. kemudian aku jumpa lirik dan mp3 lagu ni. lepas download aku pun dengar. ini lirik lagunya:

Engkaukah yang memanggil namaku
sewaktu masa terhenti
degup jantung bertambah kencang
sekilas wajahmu ku terpandang
dan kini tak bisa terpadam lagi
wajah yang seindah itu ohh
kalau hanya bisa ku sentuh
duniaku kan menjadi syurga

Benarkah ini mimpi
Atau hidup ini mimpi yang panjang
jika benar jangan hentikan lagi
tak sanggup berpisah denganmu ohh..

Syakilla indahnya namamu
Seindah syair purba lama
tapi berharga

Syakilla anggunnya wajahmu
tiada taranya tiada yang serupa
(engkau ku cinta)

Syakilla datang padaku
cintaku ini hanya untukmu ohh..

Copyright (c) 2008EMI Music


wow. i never knew that rahim maarof's voice is this good. lagu ni sangat sangat best rupanya. dari rentaknya, liriknya, suara penyanyinya- memang high class. no wonder lagu melayu dulu-dulu sangat laku and diiktiraf. patut lah aku boleh ingat sejak aku kecik-kecik berhingus sampai sekarang.

in short- salute.

p/s: ironi sungguh.

No comments: