Thursday 28 August 2008

domain changed

domain blog aku dah tukar dari http://amirukiah.blogSPot.com kepada http://meniruanginmenyanyi.blogspot.com jadi sesiapa yang link pada page aku bolehlah tukar..

sebabnya, URL blog aku 93.1% (27 dari 29 characters) sama dengan satu URL website ni: http://amirukiah.blogPSot.com, satu website tentang kristian n promoting kristian dengan segala information berkaitan dengan kristian.

terkejut aku. sebab URL ni aku pilih berdasarkan gabungan nama abah (amir) dengan mama (rukiah).

aku dah cuba cari maksud perkataan 'amirukiah' kalau ada, manalah tau secara kebetulan gabungan nama mama dengan abah ada maksud, tapi aku tak jumpa. dan bila aku search kat google dan yahoo pun, the term amirukiah hanya keluar sebagai blog aku, takde pun website kristian tu muncul.

however, blogPSot memang wujud. dan aku bukan orang pertama yang kena macam ni. boleh baca dengan lebih details di sini.

tapi aku tak dapat evidence untuk support teori aku yang website tu curi URL aku. aku dah cuba cari tarikh mula operasi laman web tu tapi tak jumpa. ada satu guest book tempat visitors boleh pergi sign as a record yang diorang dah sampai website tu, jadi dari jumlah visitors boleh dapat agak lama mana website tu dah beroperasi, tapi bila aku tekan guest book, lagi banyak cerita tentang kristian keluar dan guest book tu x de pun.

apa-apa pun, everything happens for a reason. lepas ni perlu lebih hati-hati. sama jugak pada korang semua yang ada blog dan web masing-masing, dan terima kasih skali lagi pada che (sory aku tak tau siapa kamu) yang bgtau bende ni pada aku.

istighfar.

p/s: selamat menyambut hari jumaat :)

4 comments:

Ikhwan Ibrahim said...

salam...
emm...sebenarnya bukan salah id blogspot.tp sbb bile typo jd blogpsot die mst akan didirect ke page bible tu.kalo x caya try je dgn mana2 nama id(termasuk yg baru ini) pastu follow dgn blogpsot tu..
kalo nk elak, either tukar blog domain or block je address blogpsot tu..

Ikhwan Ibrahim said...

btw,tu blog lama aku..
spatotnye dah terdelete.
tp xtau nape ade lg.
blog br aku
ikhwanibrahim.blogspot.com (bkn blogPSot ye)

Amiene Rev said...

Cik Aqilah tak perlu tukar alamat blog.

Blogpsot.com yang mengesot tu memang dah lama ada.

Semua blog kena.

akira said...

owkeyh. semua dah di-take note. thanks bebanyak~