Friday 6 February 2009

track list- now

Rasa yang lama memburu itu akhirnya menemukan aku. Sekali lagi.

Sialnya.

Aku mendengar lagu-lagu yang sama berulang-ulang kali. Sambil baring terlentang aku menatap siling putih. Lengan sebelah kiri aku tindihkan di atas dahi. Helaian-helaian nota berselerak dengan huruf-huruf bermacam-macam saiz menari-nari dalam kepalaku. Buat seketika aku terasa seperti ingin muntah.

Badan aku alihkan mengiring ke kiri. Sekarang kedua-dua tanganku bersilang, kiri di atas kanan. Sambil melihat jam tangan Casio hitamku, aku mengira-ngira baki waktu yang masih ada dan kerja-kerja yang belum selesai. Sebutir air mata jatuh ke pipi, kubiarkan kering sendiri. Lagu-lagu berputar, hati terasa semakin tawar.

Mengapa aku di situ, di tempat yang bukan kesukaanku? Oh iya, kerana akulah yang memilihnya. Dan ketika aku berjaya rehat dari tempat itu, rasa itu masih berjaya menemukan aku. Sialnya. Sialnya.

Detik-detik yang kuhabiskan di hadapan komputer, melampiaskan apa yang aku rasa. Sepi dan sunyi kerana aku jauh darimu. Dengan bertambahnya megabit megabit dan macam-macam helaian yang terbang untuk mencarimu- aku rindukanmu, itu sahaja yang aku tahu.

Dan dengan hanya mendapat sedikit senyummu, tawamu, suaramu, ayat-ayat darimu bisa melupakan aku dari rasa ini. Dan sepertinya aku mampu terus hidup dan bernafas segar seribu tahun lagi.

Kerna kamu menyayangiku, sayang.

Maka ketika aku menuliskan rasa aku ini, mengingatkan aku kembali dengan pelukan dan ciumanmu.

Dengannya aku terus melangkah satu-satu.

Tabah.

Dan gembira ;-)

InsyaAllah, ameen..

Demi semua yang aku jalani bersamamu
Kuingin engkau jadi milikku
Kuingin kau disampingku
Tanpa dirimu ku hanya manusia tanpa cinta
Dan hanya dirimu yang bisa
Membawa surga dlm hatiku

Ku ingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji
Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia di sini
Menemani…

Sentuhanmu
Bagaikan tangan sang dewi cinta
Yang berhiaskan bunga asmara
Dan membuatku tak kuasa

Ku ingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji
Hanya kaulah yg kusayangi
Ku akan setia di sini
Menemani…

Di setiap arung gerakmu
Tersimpan di hati kecilku
Bahawa dirimu terindah untukku

Ku ingin engkau menjadi milikku
Aku akan mencintaimu
Menjagamu selama hidupku
Dan aku kan berjanji
Hanya kaulah yang kusayangi
Ku akan setia di sini
Menemani…

Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernafas
Selama Tuhan masih mengizinkan
Kuingin selalu menjagamu
X4

Selama ku masih bisa bertahan
Selama ku masih bisa bernafas


Terima kasih Tuhan..terima kasih sayang..

p/s: Selamat menyambut hari jumaat ;-)

1 comment:

fatimah munirah mior habidin said...

Whoz ur sayang? Who is him..? Intrsting