Wednesday 30 May 2007

call umah lagi

hadoi. aku tak boleh la selalu telefon rumah. kalau tak, aku akan ketawa pecah perut sampai menangis. ape punya adik-adiklah. aku tak tau nak sedih ke bersyukur.

hasif: kat sini sejuk, malaysia macam mana?
aku: hekeleh perasaaaaaaannnn...
acu(9 thn): yong, kami kat australia ni dah beku dah ni. yong kat malaysia macam mana?

aku tergelak terbahak-bahak (gaya seorang perempuan, ok!). acu ni pun. buat lawak tak jadi. kalau pun nak berlagak duduk aussie, usahla kata dah beku. kat uni aku ni sejuknya tak adalah sampai tahap beku. hik hik. (bila budak kecik nak melawak dengan orang tua. itu pasal orang tua-tua selalu pesan, usah menyampuk. nak menyampuk pun bagi la salam dulu).

acu: eh afiq dia lari ke matahari (sebab afiq berkulit gelap, mustahil orang duduk tempat sejuk boleh jadi gelap, kononnya pada fikiran budak kecik). tengok tu, rambut dia dah terbakar.

hadoi...aku rasa malam ni aku boleh tergelak dalam tido.

No comments: