Wednesday 30 May 2007

sedia

ya.
rilek itu keypoint nya.
kalau ini pun tak boleh settle, apakan lagi masalah yang lebih besar.
abang bukan suruh bergaduh. mama pun tak suruh bergaduh.
tapi benda ni tak boleh dibawak-bawak dek perasaan.
nanti hangus dek api sendiri.
ada masalah? fine. semua orang pun ada masalah.
nak settle? ok. no hal.
aku doa-doa, biarlah Allah permudah urusan. aku pula akan cuba sedaya mampu.
tenang. apa yang nak dibesar-besarkan sangat?
jadi. mari.
ini bukan dare. ini satu kemahuan. aku pun tak pernah nak bergaduh. cuma yang aku nak, sensitiviti dan hormat.
ya. kalaupun aku nak minta sesuatu, aku akan minta itu.
tapi setakat ini aku ok. bagi aku biasa je. kau buatlah macam mana pun, aku masih akan buat-buat biasa.
aku pun manusia yang baik. takde niat nak punahranapkan orang lain. aku juga mahu aman.
yalah. banyak lagi hal lain aku perlu uruskan berbanding nak melayan karenah kecik ni. nanti suatu masa, dah tak ada nilai pun bagi aku.
ameen...

No comments: