Thursday 17 May 2007

hitam + putih

sejuk jugak hari ni. cuaca melbourne kadang-kadang mengelirukan. kejap ok, tak windy dan cerah, kejap lagi stat hujan pulak. confuse aku. nak beli payung pun tak advisable kalau kat sini. sebab angin boleh jadi sangat kuat, bila bertiup payung boleh terangkat ke atas, terbalek dan rosak. macam gaun orang putih yang kene electrocuted dalam crita2 lama dulu.
hujanla kot petang ni, aku agak-agak. well. biarlah hujan. aku enjoy je hujan. boleh main-main lopak bile tak ada orang nampak. haha. malang, aku tak jumpa lopak. kalau jumpa, emm...
masa jalan ke kelas, jumpa akak senior sorang, ngah on the way ke class kot. bertegur sapa macam biasa. aku nak cepat-cepat blah senanye. biarlah dia tak perasan.
kemudian dia pun jalan. ahh...leganya.
dah beberapa meter, dia berpaling kat aku dan panggil aku.

a-l-a-m-a-k----

"tahi lalat!!!" dia menjerit. gelak-gelak.
aduh. pick up jugak akak ni. mana tak nya. aku pakai tudung itam, kot hitam, seluar putih.
hitam + putih = tahi cicak.
ehh??? tadi dia cakap tahi LALAT???
aku baru nak berpaling, nak cakap 'eh, tahi cicak bukan tahi lalat kak..."
tapi dia dah jauh.
oh apalah nasib...
keluh sendiri. kena dipanggil tahi lalat la pulak.
eh silap. tahi cicak sepatutnya.
oh well. apelah bezanya?! tahi jugak. huh!
aku perlu bijak bergaya. huhu

p/s: akak usah marah kalau terbaca ye. no offence. saya sayang akak selalu. terhibur je sebenarnya. hehe.

No comments: