Sunday 24 June 2007

padang pasir dan lautan

aku adalah jiwa yang gelora
yang makan terlalu banyak arang
dan telah banyak kali ditikam
aku mengulum hempedu dalam mulutku
berjalan di atas tapak kaki
yang luka dan bercalar
dipaku
dan dikopak-kopak kulitnya

aku adalah hati yang bersembunyi
di sebalik iman
dipahat akal
menggendong alQuran dan sunnah
dalam buaian
sambil mengisi balang kebijaksanaan
yang tak akan penuh

aku adalah hamba yang mencari
jejak-jejak yang hilang
menimba air
dari perahu yang bocor
menulis dengan tinta
darahku sendiri

aku terus menyanyi
aku belum penat.

3 comments:

whilewhiting said...

i want to nominate you for the most active blogger of the month. 5o something entry per month? man.. you have passion to write. i mean girll... :P

whilewhiting said...

i mean 30 entry (slh tgk) heehe

rukiah mahmood dan anak-anak said...

oho

aku pun takut bila tgk berapa banyak entri ak dah tulis. huhu

mg2 bermanfaat. jangan asyek tulis benda2 crap dan merapu udah le...