Friday 3 August 2007

lagu SKSBC

selamatlah sekolah
yang kami cintai
bergembira menuntut
untuk berbakti
moga-moga berjaya
dalam cita-cita
dengan hati yakin dan sepenuh usaha

bersama menuruti
cogan bererti
tulus dengan fadilah
azam dengan bakti
berkhidmat ikhlas untuk
ibu pertiwi
berdasarkan prinsip alma mater kami

bersama-sama kami berjanji kekalkan
semangat jasa baik dan kesetiaan
bila tinggalkan sekolah
dapat berdikari
membawa kenang-kenangan yang abadi


saya masuk SKSBC waktu darjah tiga. masa tu, saya rasa inilah antara lagu paling panjang yang saya kena hafal. mujur sedap dan rancak. dalam kepala, ada satu soalan yang selalu bermain-main dalam kepala saya setiap kali menyanyi lagu ni tapi saya tak pernah tergerak nak tanya cikgu, sebab lepas je lagu ni habis dinyanyikan, soalan itu hilang.

"apa maksud alma mater?"

saya rasa saya dah tau apa maksud frasa tu sekarang.

agaknya.

No comments: