Friday 10 August 2007

surah alasr dan tasbih kafarah

good morning ;)

tahu tak? aku terasa sangat bersyukur pagi ini. ada 2 sebab:
1. Dia izinkan aku siap report dan masih segar walaupun hanya tidur 4 jam (2 jam malam, 2 jam pagi)
2. entri pakcik hamka aku pagi ni (penerangan lanjut adalah classified)

alhamdulillah. sekarang aku lepak-lepak kejap sementara tunggu waktu bergerak ke kelas. insyaAllah malam ni ada gathering, aku pun dah lama x pergi gathering ni. terubat sikit rindu aku nak usha orang. walaupun tak dapat usha orang yang 'jauh'.

anyway, ari jumaat memang selalunya hari yang magik bagi aku. magik segala benda. dari yang sedih-sedih sampai ke happy-happy.

wokeylah. aku rasa aku takkan dapat gambarkan dan kongsi rasa happy aku hari ni walaupun memang aku happy. kadang2 ayat penyata memang xcukup, manusia selalu rakuskan penjelasan. termasuklah aku...isk...isk

anyway, sila2, aku mahu kongsikan sedikit kata2 faveret aku hari ni.

"faith sees the invisible, believes the incredible, receives the impossible" because "faith is a knowledge within the heart, beyond the reach of proof" (kahlil gibran) like "taking the first step eventhough you dont see the whole staircase", proving that "a man of courage is also full of faith" (marcus tullius cicero) and that "the great act of faith is when a man decides he is not God" (oliver wendell holmes, jr)

assalamualaikum...kita tutup dengan surah alasr dan tasbih kafarah...;)

No comments: