Monday 28 January 2008

cher, i still cannot write. sorry.

ahh.

kemudian aku terfikir. kalau sekarang lah masanya aku menghadap spm, aku mungkin akan fail esei bahasa.

sejujurnya aku rindu masa itu. masa ketika semuanya seakan-akan fairy. sepertinya semua kisah adalah logik untuk direka. sekarang masa itu sangat susah untuk di-prevail-kan.

waktu keseorangan ini amat terbatas; tapi tajam. dan aku faham aku memang perlukan waktu ini. walaupun ia bukan suatu pilihan aku. ahh. Tuhan. aku terima saja. sungguh.

akibatnya. apa yang aku sangat-sangat nak sampaikan pun- aku terpaksa diamkan. inikan lagi, mereka sebuah cerita.

kerana sejauh mana pun aku cuba lari dari diri sendiri, kamu juga tahu betapa ia sangat mustahil. maka mendiamkan sebuah rahsia, adalah seperti mendiamkan sebuah cereka. kerana cereka, walaupun ia cereka. ia tetap aku.

ahh. mungkin juga aku takkan dapat lupakannya selamanya. maka Tuhan, biarkan aku belajar untuk adapt dan membiasakan diri. hidup dengan separuh nyawa aku pada orang itu; dan takkan bersama.

namun masih, boleh bekerja dengan baik. ameen.

p/s: aku sangat sukakan drama manjalara.

No comments: