Tuesday 29 January 2008

taktik mengorat yang baru

aku suka makan buah pear. sejak kecik. rangup, juicy, kaler putih dan tahan lama.

jadi tadi, lepas makan ayam kat charcoal chicken, aku pergi beli. 4 biji. 4.80 dolar. serius mahal.

masuk bas terkejar-kejar. fuhh. syukur sempat.

aku ambil tempat di bahagian tengah bas. aku letakkan beg plastik buah dan baki ayam tu kat bawah.

bas berhenti dengan agak abrupt. pintu bas dibuka. inertia ambil peranan. plastik berisi ayam aku terseret sedikit ke depan. tak apa. masih selamat.

tapi. tapi. buah-buah pear aku berguling-guling di sekeliling bas. sebiji berguling sampai keluar bas.

aiseyman, malunya aku. sumpah malu. serius.

tapi dengan muka selamba aku kutip buah-buah pear yang bergolek. kemudian keluar bas untuk kejar buah pear kesayangan aku. bila dah jumpa aku naik bas balik dan ucap terima kasih pada pemandu bas sebab dia hampir-hampir nak ambilkan buah yang terjatuh ke luar bas itu untuk aku.

fuhh. syukur aku beli 4 biji jek. kalau 10 biji mesti aku dah feymes.

dan pemandu bas tadi hensem juga orangnya. siap pakai spek mata hitam lagi. alah ma, qilah cari mat saleh lain lah. yang lagi hensem, oke.

p/s: ame ga suki dai.

4 comments:

Lexy Rollo said...

ngahahahha..nak la try gak cara mengorat begitu!=P..

Mesin Kata said...

sungguh ada style~ ^^

Syifa said...

hahhahahhahhahhahahhaha...........
lawak.................king!!!!

akira said...

naj,
boleh. ko try lah dengan 20 biji pear. hehe.

tok,
ehem. biasala, tgk org nye ;p

syifa,
kong!
ngeh~