Thursday 31 January 2008

makananku sejuk di pinggan sebelum aku sempat menghabiskannya

hari ni genap sebulan aku berpindah ke rumah baru. secara unofficial. secara officialnya, esok ;)

hari ini hujan. awan whispy penuh di langit, hampir tak nampak warna biru langit. awan whispy, awan salji. dan tadi aku sempat bermain di anjung rumah. cuba menangkap butir-butir salji yang tersangat halus.

ahh. ame ga suki dai.

sejuk berbaki ke malam. aku bukak tingkap dan angin dingin itu masuk. kadang-kadang menyapa di antara baris-baris lagu, membuatkan aku terdiam sekejap, macam selalu.

dan tadi. berbuka. belum sempat aku habiskan sepinggan nasi, nasi dan lauk aku dah sejuk. mendingin disebabkan angin. air teh aku pun begitu jugak. ahh. kadang-kadang masa terlalu cepat. dan bila aku katakan padanya, "cepatnya masa berlalu ek...", jawapannya pendek dan serius- "aah..." semacam dia sedang berfikir, semacam dia sedang melihat sesuatu. entah melihat ke belakang atau memandang ke depan. mengenalinya yang selalu happy dan ceria, seperti amat susah membayangkannya sedang memikirkan sesuatu dalam-dalam sambil berjalan menekur lantai dan menyeret kaki lambat-lambat. walaupun aku pernah melihatnya, sekali.

eto.

selamat menyambut hari jumaat ;)

samui yo.

No comments: