Monday 4 February 2008

bukan si aku bercerita

jeng jeng jeng

dan akhirnya.

sebagai seorang yang memang terkenal dengan kedegilan dan sikap tak pernah penat menunggunya, si aku telah menjumpai kemeja idamannya secara magik.

kemeja itu terselit di belakang barisan baju-baju lain yang berbeza-beza jenis, corak dan warna. saiz: 8, harga: $29.99, style: ada, lengan: long sleeve, warna: putih.

kesimpulan awal: hampir sempurna.

selepas browse lagi ke barisan baju-baju lain. 2-3 pusing.

kesimpulan akhir: sempurna, untuk si aku. syukur!

maka si aku pergi membayar.

and to her surprise, the price had actually been reduced to $7.88! oh my God. syukur gilak si aku hari ni. serius!

.

.

.

buka puasa. hari ini si aku masak ayam masak lemak, dengan sayur kubis campur sekali dalam lauk ayam tu. senang cerita. tapi mungkin sebab ini pertama kali si aku masak lemak, si aku tak sukat berapa banyak kunyit patut dimasukkan- opss- terbanyak.

tapi takpe. adjust punya adjust, jadi lah jugak ayam kubis masak lemak. rate of success: 89%. ngeh~

nasi pulak masak 1 cup full. kubis tu banyak senanye, berserabut di antara ayam dua ketul tu.

dan semuanya dihabiskan dalam masa 30 minit. supergirl! silap nombor 1.

lepas tu berlaku kesilapan kedua- si aku minum air gas Solo, baki dari beberapa hari lepas. air gas tu dapat free oke. bukan salah sesiapa si aku minum. huhu.

dan si aku, benci membazir (chewahh).

maka dia lebih rela sakit kepala dari bazirkan air gas tu. ubatnya panadol sebiji. tengah tunggu effect, doa-doa lega.

combination kepada kedua-dua kesilapan itu, membuatkan si aku sedar beberapa suatu.

pertama- si aku memang alah air gas. terimalah hakikat aqilah oi.

kedua- si aku bukan diet sebenarnya bila dia makan sikit. tapi sebab dia memang tak boleh makan banyak. racun kalau makan banyak-banyak ni, kepalanya dah di-set macam tu.

ketiga- si aku kena banyak minum air sebenarnya. untuk lancarkan fluid process dalam badannya dan kurangkan kulitnya jadi kering. dan air itu bukan air gas.

sekian~

No comments: