Wednesday 30 July 2008

27 rejab 1429 hijrah~

kenyang, alhamdulillah. dan ada kerja. ada kerja. kau tak berilusi aqilah.

sejak lelangit aku sakit dan kulit di tepi mulut aku luka-luka, aku jadikan nasi dan lauk itu bubur. campurkan semuanya dan tambah air. panaskan atas api kemudian makan dalam mangkuk.

nikmat. sekejap-sekejap aku makan lagi. sedap betul! teringat bubur lambok faveret aku tu. ahh, ramadhan. gembira puasa gembira berbuka :)

on the way balik dari uni aku jumpa seorang budak kecil cina comel yang berjaja cokelat untuk kutip derma. lancar cakapnya, cantik senyumnya. membuat dia gembira menggembirakan aku juga. iya, macam tu lah kita jadi cantik.

atmospheric science's first practical was okay. huwaa, tak sangka kita bertemu lagi, fabrizio. terus membuatkan aku berfikir yang aku perlu bersedia dengan lebih awal lain kali. sepanjang practical tadi aku lebih banyak belajar sendiri berbanding bertanya soalan. aku dah mafhum kesulitannya. tapi sebelum aku keluar bilik practical tadi fabrizio sempat senyum pada aku maka aku katakan terima kasih. aku tahu dia faham yang 'slang' english-nya yang berbeza tu jadi masalah besar students nak ber-communicate dengan dia dan aku boleh baca depression pada muka semua students dalam practical tadi. iya kita sama-sama tahu maka jomlah buat mana yang mampu, kan- membuatkan aku belajar untuk jadi indipendent dan tak expect apa-apa serta cuba baca dan fahamkan sendiri; kalau aku betul-betul stucked baru aku tanya.

namun aku datang lambat 15 minit untuk earth science's lecture hari ini. ada jugak rasa malas tadi, rasa macam nak escape kelas je tapi sebab aku dah azam nak attend all classes sebab eventually aku sedar lectures itu penting sebosan mana pun dia, maka aku bangun bersiap jugak walaupun aku sedar aku memang akan lambat. aku kene buat reading awal untuk unit ini, sangat-sangat kena buat early reading. gitu juga dengan units lain, aku mahu buat sungguh-sungguh. Tuhan mudahkan aku, mudahkan aku. ameen~

dan pagi ni orang yang patutnya aku kejut kejutkan aku. hehe. sorry yerk..pagi tadi tidur pukul 5 lepas qiam..ingatkan boleh bangun sebab dah tido sekejap malam tadi tapi..uhmm..but you made it, kan..iyelah orang dah besar lagi matang lagi sudah pandai menjaga diri sendiri..hehe.. ;p

lalu buat sesuatu yang baik, contohnya puasa pada 27 rejab bersama bestfriend walaupun jauh, adalah suatu yang sangat menggembirakan..kan? ;) for some reasons i've been so afraid to do that..thanks for asking me to do it together..really appreciate it..

soshite, selamat menyambut 27 rejab.. ;)

No comments: