Thursday 17 July 2008

my units so far



aku tengah buat analisis tentang possible units yang aku boleh ambik next year. ada dua tiga unit yang prerequisites-nya beberapa science units, jadi aku perlu make sure yang aku boleh penuhi all the prerequisites supaya senang aku nak pilih mana-mana units yang sesuai untuk third year nanti.

jadi aku wrote down units yang aku dah ambik so far, skali dengan results.

melihat nombor-nombor tu. ada yang besar, ada yang kecil. bukan semuanya bagus dan membanggakan, tapi deep inside aku rasa aku sayang dengan semua units yang aku dah ambik. ada yang susah, ada yang senang, ada yang buat aku rasa nak muntah dan ada yang aku stadi sampai aku jatuh sakit, tapi nampaknya semua mereka amat valuable bagi diri aku.

dalam hidup tak semuanya yang kita dapat adalah apa yang kita rancang, tapi kalau kita jalaninya pelan-pelan dan cuba buat sehabis baik insyaAllah eventually semuanya akan jadi oke. kadang-kadang di mata orang apa yang kita ada bukanlah yang paling best, paling gempak atau paling grant tapi yang penting sebenarnya nilai sesuatu itu pada diri kita sendiri.

samalah juga dengan orang-orang yang kita sayang.

okelah, nak sambung buat kerja yang tak siap lagi. later~

p/s: selamat menyambut hari jumaat :)

2 comments:

Ejul said...

waa.hebat2 results kamu. tahniah2. =). weh. awat xdpt guna chatbox ko?

akira said...

owh. belum hebat. hehe. but thanks :)

entah. chatbox ak x suke ko kot. haha. ala biasa la tu masalah teknikal. kadang2 terjadi. sabar la yerk. heheh.