Saturday 30 August 2008

sebelum aku 20 aku dah...

1. jadi penulis (inspirasi SEMESTI, blog, e-zine)

2. khatam AQ 11 kali insyaAllah

3. hilang 6kg dalam masa sebulan (dari 54kg ke 48kg)

4. found my soulmate :)

5. kerja dan kumpul lbh krg 1000 ausie dollar

6. seorang ustaz yg ak pandang tinggi panggil aku adik (warning: yang terasa tu usah bangge dan riak lebih-lebih oke ;p)

7. menjadi yatim pada umur 8 tahun 11 bulan 20 hari

8. hilang adik kandung yang namanya kependekan dari nama aku (aqil aslam). tapi sebelum dia meninggal kitorang sempat qiam sekali. itulah first and last time dia qiam dalam hidup dia.

9. beri ceramah tanpa teks selama lebih kurang 2 jam pada juniors aku yang dalam 100+ orang pd 190108 dan satu lagi ceramah esok paginya sampai suara aku serak

10. ada mama, ada mak, ada ibu dan mereka adalah 3 orang berlainan

11. buat fius seterika asrama terbakar tanpa sengaja time aku form 3

12. terjatuhkan botol pencuci dalam mangkuk tandas faveret budak2 dorm aku (E1) dan berjaya ambilnya semula dengan beberapa taktik dan pertolongan budak2 delta (go delta!)

13. buat choc chip cookies pertama aku tanpa bantuan mama langsung dan kawan2 aku kata sedap macam yang jual kat kedai

14. usaha dan berjaya g salam permaisuri agong (time tu permaisuri aisyah) masa aku darjah 6

15. jadi ketua pengawas time skolah rendah dan sekolah menengah walaupun aku jadi prefect lebih lambat dari budak2 lain

16. jadi tokoh pelajar time skolah rendah dan menengah

17. became the first semestian yang kaut best student pmr dan spm (selalunya budak yang dapat best student pmr tak berjaya maintain jadi best student spm)

18. hampir kene lamar skali (siot menakutkan!) tapi aku reject atas alasan yang terlalu munasabah- aku tak kenal dia (note: berjaga-jagalah dengan friendster)

19. pernah cuba bunuh diri sekali masa umur aku kurang 6 tahun- berdiri tengah-tengah jalan raya sebab mama taknak belikan aku kasut. mak menjerit macam orang gila dah

20. cuba dan gagal bawak kereta (kereta bergerak ke depan sedikit tapi terlanggar pokok bunga, syukur tak meluncur ke bawah bukit terus) dengan adik aku time umur aku 6/7 tahun. masa tu gatal-gatal main-main dalam kereta abah sampai dia bergerak sendiri dan kitorang menjerit menangis panggil abah sebab tak tau macam mana nak berhentikan kereta tu. abah sampai tak jadi nak pukul sebab takut sangat kot.

ada lagi yang aku teringat nanti aku tambah yerk~

1 comment:

safwansofruddin said...

Mmenarik sungguh perjlnan hidup kak sorg ni!HAHA..kena lamar???..Wah2!