Thursday 8 January 2009

not all cloudy, not all rainbows

Semalam aku tiba-tiba rindukan kelas nihongo.

Kerja promoter di parkson rawang taklah lengang dan sempoi sokmo, sebenarnya. Bagus jugak; aku betul-betul rasa ada kerja sebab ada tanggungjawab. Tapi kejap-kejap ‘awak ni cute lah’, ‘dik, nak no tepon boleh’, ‘awak penah berlakon tak? Nak cuba?’, ‘betul ke awak ni 20? Tipulah’- Haha. Biarlah, asalkan aku dapat kerja dan, ya, digajikan.

Tapi semalam time aku tunggu mama kat luar lepas habis kerja sambil maen hp, seorang lelaki rambut hampir botak, kulit agak gelap berjalan dari belakang aku yang sedang duduk, tiba-tiba cuba merampas hp aku dengan sekali tarik. Aku terkejut; terus genggam hp aku tak lepas. Dia langsung tak menoleh, takut aku dapat lihat mukanya. Dengan separuh berlari dia tinggalkan aku sambil terus dapatkan kawannya yang dah ready atas motor. Motor biasa, EX5 mungkin. Nombor plat WHI…(aku tak sempat cam nombor) terus meluncur masuk jalan raya. Aku hanya sempat ber-‘aih’ dan syukur aku dan hp tak apa-apa. Tak sangka aku akan ada pengalaman hampir kena ragut. Hasif yang ada sama-sama dengan mama marah sungguh, dia suruh aku describe peragut-peragut tu.

Negaraku, tanah tumpahnya darahku.

p/s: selamat hari lahir mama sayang, 0701 ;-)

3 comments:

Lexy Rollo said...

ey qilaaaa.
kerja parkson rawang?
ni yang nk buat aku pegi rawang and berjalan2 dkt parkson ni.
heheh.


sebbaek ko mempunyai genggaman yang mantap dekat hp ko kan.hahahahaha.

and ckp happy besday to mama ko.
besday mak aku 8 Jan.

and also ckp congrats dkt adek ko yg result pmrnya best tuh.

Anonymous said...

dak kecik,

jaga diri kamu baik baik. mujur tak berlaku ape ape. owh, negara kita.

Nalajas said...

serioussssssssss?
take care dearrrr!
eh bila mau ketemu ni? kau dah busy bekerja dah??!