Tuesday 29 May 2007

di rumah tika cuti sekolah

telefon mama pun suara tersekat-sekat. sebab tadi hujan, line terganggu sedikit. tak apa, alhamdulillah masih dapat telefon.

"hasif dah jadi tukang jahit." mama.

"dia memang suka alter seluar baju, kasi lagi kecik dan ketat." aku.

"semalam mama baru baiki mesin jahit. sekarang menjahitnya makin lajulah. sekejap je dah siap. sampai menyanyi-nyanyi lagi. 'senangnya dalam hati...lalalalalalalala' (lagu p ramlee, selebihnya sambung sendiri)" mama.

"macam perempuan la ma. sekarang cuti sekolah, ramai orang kahwin, suruh dia jahit baju pengantinlah." dua-dua gelak.

"penat mama. tadi hantar ahnaf ke sekolah. esok pun kena hantar lagi."

orang cuti sekolah. "kenapa nak pergi sekolah?" aku.

"training. tau tak, ahnaf masuk ragbi. tu yang pergi berlatih tu."

"oOoo...dengan perut-perut buncit dia tu?" aku gelak.

"yalah. kalau menang diorang lawan di kuching." mama. oh ya, sekolah adik aku tu memang selalu johan ragbi. sampai peringkat kebangsaan. tough la adik aku tu lepas ni. mesti terkenal. dahla ada lesung pipit. jeleslah aku bila ramai awek terintai-intai dia. lepas ni kena assign seorang bodyguard.

mama sambung lagi. "tapi ragbi mereka tak boleh merempuh. ape entah nama game dia...'touch...' ape entah."

ahnaf sekarang di tahun empat sekolah kebangsaan sungai choh. aku tak menipu.

No comments: