Sunday 22 July 2007

kat chadstone

makan kebab kat chadstone dengan safia. yum yum.

"selalu ke safia g chadstone?" aku.

"ni kali ketiga." safia.

"oooOoh..." aku mengunyah kebab.

"beli banyak barang ke?" aku tanya lagi. penyibuk betul.

"takdelah. banyak tengok barang je. ari tu g sebab ada sale, g waktu malam." safia macam mula nak bercerita.

"malam? chadstone bukak sampai malam ke? wahhh..." aku.

"ari tu je. sebab sale. selalu tutup kul 5." safia.

"ooOohh..sale ek..." aku mengunyah lagi.

"haah. ari tu Guess ramai sangat orang, sampai pak guard tu kena tahan kerumun orang tu, lepas tu bagi masuk sorang2." safia cerita.

"wah. gas? hmm yelah. orang kat sini beli gas kan. gas dah la mahal. emm...pelik ek, dah la mahal jual kat supermarket lak tu." aku dengan confidentnya.

"ada jual kat tempat lain ke?" safia pelik.

"yelah, kan....eh eh kejap. safia cakap gas ape ni?" aku yang keliru. safia diam sambil mencari kat mana dia salah. kami dua-dua berfikir.

"oOoo...gas tu ke...yang 'G.U.E.S.S' jual baju tu...ingatkan gas yang jual kat stesen minyak tu...!" aku.

"patut pelik..." safia. sambil tergelak-gelak.

"sorrylah safia. budak pet ni memang macam ni, apa-apa semua nak ingat petronas jek. haha." aku baru perasan kesan petronas terhadap pemikiran aku.

p/s: oh ya. kebab tu, safia yang belanja. kami (baca: dia) beli 1 kebab, kami kongsi. romantik kan? lepas tu, aku beli inari dan ape jenis entah makanan jepun tu, dr jauh nampak macam kuih talam mesia. cuma topping dia tuna, lapisan bawah nasi, dan ada letak kepingan avocado kat atas makanan tu. yang itu, aku beli guna duit aku. ingatkan nak belanja safia. rupa-rupanya dia dah kenyang. lupa pulak safia jenis yang tak makan banyak (tak macam aku haha). abes2 aku kenyang sorang. safia takmo kongsi lemak...huhuhu. walaubagaimanapun (rindu spm), aku dapat makan makanan jepun! best...! wo ha!

5 comments:

whilewhiting said...

kahkahkah.
i really think that bukan sebb pengaruh petronas tu. tpi sometimes, you are relly blur. well. akoo pun kekadang. gas??? rolf. jangan marah ek. nnti xleh kawen!

mostlyepiphanies said...

gas?hehe.Well,I g.u.e.s.s (no pun intended) you can factor petronas into the equations.It eludes the fact that kamu,blur!!

Its okay,I've been told being blur is comel.hee~

Anak Singa said...

believe it or not, i m now very concern about electricity. this only happened when tnb sponsored me.

akira said...

anna,
apa kaitan marah dengan kawen?

aijud,
blurr is comel? padanlah selama ni walaupun ak blurr tade orang sanggup marah aku. eh, specialnya! ;p

anak singa,
sebab kalo tnb bankrap, cane nak balek mesia? kan kan?
haha

whilewhiting said...

warghhhhhhhhhhhhh... tensinyer... kenape of all people... :P