Monday 20 August 2007

tahun kedelapan

sebenarnya. hari ini. genap 8 tahun abah pergi. jadi. aku sudah bosan menangis. dalam sesi sms aku bersama kekasihku tadi-

aku: mama, dh genap 8 thn abah g, ek...rs mcm dh terlalu lama. maybe sebab banyak benda jadi kot...
mama: 8 thn pun dh lama, adik2 pun dah besar. kita rasa lama sebab kita pandang ke depan. life must go on. kalau kita asyik ingat kesedihan, kehilangan kita, susah kia nak berjaya dan maju dlm hidup ni. kita bukan pilih nak jadi gini, Allah swt yg dh tentukan. lgpn kehidupan kita taklah teruk mana. ramai orang sayang kita.
aku: yup! =) aishiteru hahaga! wakarimas! kiotsukete des! hehehe
mama: ntah ape haprak kamu cakap ni. k take k, luv u, wslm.

p/s: mama aku mesej begitu bukan sebab dia tak educated, tapi dia memang malas melayan aku yang suka gile dengan bahasa jepun walaupun tak berapa pandai. semangat yang sengaja diketepikan sebagai satu cabaran.

4 comments:

mostlyepiphanies said...

saya kagum dengan semangat dan optimism mama kamu.Saya harap andai perlu nanti,saya juga akan setabah itu.

Dan Aqilah,anda pun tabah juga.hee~

Fitri Ezwan said...

salaam..

untuk Aqilah..harap suka =)
...............................

andai pelangi terbit dari harta sang Qarun,

andai...
tak, tak mungkin..

jauh lagi matahari; ya Aqilah?
jauh lagi?
atau gerhana di sini,
lalu kami tutup mata hati.

terbaik, ya Khaliq!
lapangkan, ya Qabid!

senyum...

...................................

akira said...

aijud,
sedang cuba.

zumindar,
kalau x suka? hehe. acah je. arigato.
-----------------------------------

hmm. nampaknya saya x boleh lagi tulis entri macam ni. terganggu reputasi keheroan saya. hahaha

Anak Singa said...

salam. semoga jadi anak solehah yang kuat.