Sunday 13 January 2008

hujan kah? atau lain kali?

awan sangat tebal dan besar pagi ni. sangat nampak macam selimut. warna putih dan kelabu, macam kapas yang diuli-uli. bergerak ke utara. gelap, mendung.

"hati bagai langit
berselimut kabut"

mungkin itu maksud rangkap ni agaknya.

rintik-rintik diam. ini lah kali pertama aku melihat hujan dari tingkap bilik baru. aku menanti juga sebenarnya detik ini. entah lebat entah renyai hujan nya nanti. atau terus berhenti walaupun langit masih mendung.

angin sederhana membuai daun-daun pokok. sejuk. sejuk.

bersin sekali. alahai, selsema kah?

aya dan ija baru balik tadi. lepas sarapan. bas pukul 1035 pagi. hari ahad kena plan betul-betul, sebab bas tak selalu. terima kasih pada mereka, aku makan sedap, tidur lena (tikus berjaya ditangkap), dan rasa seronok sebab ada kawan yang prihatin dengan kebajikan aku (huh. skema. dalam bahasa mudah, mereka tolong aku kemas rumah).

dan aku sengaja biar tv terpasang. biar ada bunyi sikit. rumah aku dah kosong sekarang.

oh. alamak. rindu.

2 comments:

Nalajas said...

CIK MENTI DAH DAH KENE TANGKAPP? hahah! lepas ni x yahla aku takut2 dtg umah kau.haha

akira said...

aah lupa nak bgtau ko.

yup, dah ditangkap. thanks to ija :D sekarang ni dia diam dalam sangkar. doa2 x cabut lari lg. huhu.

dan tido aku gak makin lena. heeyah heeyah yessss! alhamdulillah.

so.

ko bile nak datang? ada lg 15 cd ko blum habeskan. hehehe...