Thursday 17 January 2008

jam di dinding rumahku

mungkin sebab subconscious mind aku sedang berfungsi dengan baik. mungkin sebab aku tidur lena malam tadi. mungkin sebab aku tak dapat bad dreams lagi. mungkin sebab aku dah boleh kawal mimpi aku. mungkin sebab aku ikut pesanan mama dan pesan seorang lagi.

aku teringat lagu kegemaran aku masa kecik dulu. lagu ini aku jumpa dalam buku. entah buku teks sekolah atau buku yang mama abah belikan. kalau buku sekolah, makanya ia logik, sebab mesti cikgu yang ajar nyanyi kat sekolah atau tadika. tapi kalau ia bukan, aku berfikir-fikir bagaimana aku boleh tahu rentak lagu ini dengan hanya melihatnya dari buku.

well, aku memang genius sejak kecik. :D

tik tok tiki tiki tok
bunyi jam di dinding rumahku
tik tok tiki tiki tok
masa terus berlalu

belajar bermain masanya tertentu
tralala tralala tralali tralali
tralalu tralalu aku belajar selalu

tik tok tiki tiki tok
bunyi jam di dinding rumahku
tik tok tiki tiki tok
masa terus berlalu

aku suka lagu ni, sebab rentaknya dan susunan konsonannya yang best. dan sebab masa itu, bagi aku lagu ini sangat panjang dan susah nak dihafal. iya, aku sukakan sesuatu yang susah.

p/s: sesiapa yang tahu lagu ini, nyanyilah sekali dengan riang gembira dan tepuk tangan. kamu akan terkejut dengan bagaimana happy nya kamu hanya dengan melakukan sesuatu yang sangat simple.

1 comment:

Anonymous said...

lagu ni pun saya belajar masa tahun satu .
best!1