Saturday 6 December 2008

reader's digest, august 2008

Kau dan aku, ketika berbicara tentang masa depan, takkan berkisah tentang lepu luka dan akhiran. Semuanya adalah pelangi dan jika ia benar-benar berkesumat maka ketika itulah kita hadapinya.

Aku mahu kau tahu yang aku menginginkan sangat banyak denganmu. Sehingga aku fikir hanya Tuhan yang mampu menyelamatkanku berkaitan urusanku denganmu. Kerna dalam keinginan yang sangat banyak kau tahu aku kadang-kadang membenci diriku yang punya banyak kesingkatan. Dan kau berbicara dengan lembut dengan mengatakan hikmahnya ialah segalanya adalah milik Tuhan.

Ringkasku, denganmu Dia mengizinkan keringanan buatku. Alhamdulillah.

Dan melihat mereka dengan identiti sangat pejal sejujurnya membuatkan aku berasa sangat bangga dengan darah ini. Mengelukan aku dalam tafakur syukur di perbaringan tadi, walaupun dalam masa yang sama aku kesal dengan khilaf yang masih memerlukan pembetulan.

Namun, untuk saat ini dan selamanya insyaAllah. Kau, aku dan mereka menjadi manusia; adalah suatu yang amat menggembirakan.

Ampuni kami dan terima kasih, Tuhan.

Terima kasih banyak-banyak.

No comments: